MENU

BILINGUAL BLOG – BLOG SONG NGỮ ANH VIỆT SHARE KNOWLEGE AND IMPROVE LANGUAGE

--------------------------- TÌM KIẾM TRÊN BLOG NÀY BẰNG GOOGLE SEARCH ----------------------------

TXT-TO-SPEECH – PHẦN MỀM ĐỌC VĂN BẢN

Click phải, chọn open link in New tab, chọn ngôn ngữ trên giao diện mới, dán văn bản vào và Click SAY – văn bản sẽ được đọc với các thứ tiếng theo hai giọng nam và nữ (chọn male/female)

- HOME - VỀ TRANG ĐẦU

CONN'S CURENT THERAPY 2016 - ANH-VIỆT

150 ECG - 150 ĐTĐ - HAMPTON - 4th ED.

VISUAL DIAGNOSIS IN THE NEWBORN

Tuesday, January 18, 2011

VALENTINE QUOTATIONS






Love is composed of a single soul inhabiting two bodies.
- Aristotle

Being deeply loved by someone gives you strength, while loving someone deeply gives you courage.
- Lao Tzu

My bounty is as boundless as the sea, My love as deep; the more I give to thee. The more I have, for both are infinite.
- William Shakespeare, Romeo and Juliet


How do I love thee? Let me count the ways.
- Elizabeth Barrett Browning

Young love is a flame; very pretty, often very hot and fierce, but still only light and flickering. The love of the older and disciplined heart is as coals, deep-burning, unquenchable.
- Henry Ward Beecher

Age does not protect you from love. But love, to some extent, protects you from age.
- Anais Nin

Life has taught us that love does not consist in gazing at each other but in looking outward in the same direction.
- Antoine de Saint-Exupery


Love has no desire but to fulfill itself. But if you love and must needs have desires, let these be your desires: To melt and be like a running brook that sings its melody to the night; To know the pain of too much tenderness; To be wounded by your own understanding of love; And to bleed willingly and joyfully.
- Kahlil Gibran, The Prophet


The best and most beautiful things in the world cannot be seen or even touched. They must be felt with the heart.
-Helen Keller

Love does not dominate; it cultivates.
- Johann Wolfgang von Goethe

Love makes your soul crawl out from its hiding place.
- Zora Neale Hurston

Love is life. All, everything that I understand, I understand only because I love. Everything is, everything exists, only because I love.
- Leo Tolstoy

Love is like quicksilver in the hand. Leave the fingers open and it stays. Clutch it, and it darts away.
- Dorothy Parker

I have learned not to worry about love; but to honor its coming with all my heart.
- Alice Walker


I love you without knowing how, or when, or from where. I love you straightforwardly, without complexities or pride; so I love you because I know no other way than this: where I does not exist nor you, so close that your hand on my chest is my hand, so close that your eyes close as I fall asleep.
- Pablo Neruda, "Love Sonnet XVII"

Translated by nguyenquangy - 2011

Tình yêu bao gồm một tâm hồn sống trong hai cơ thể.
- Aristotle


Được một người yêu thương sâu sắc cho bạn sức mạnh, trong khi yêu thương sâu sắc một người cho bạn can đảm.
- Lão Tử


Sự trao tặng của tôi bao la như biển cả, tình yêu của tôi cũng sâu như biển. Tôi cảng trao tặng nhiều, tôi có được càng nhiều, bởi cả hai đều là vô hạn.
- William Shakespeare, Romeo và Juliet



Làm thế nào để ta yêu người? Hãy để ta đếm xem có bao nhiêu cách.
- Elizabeth Barrett Browning

Tình yêu tuổi trẻ là một ngọn lửa, rất đẹp, rất nóng và dữ dội, nhưng vẫn chỉ có ánh sáng bùng phát. Tình yêu của trái tim lớn tuổi và già giặn như là than, cháy âm ỉ, không tắt bao giờ.
- Henry Ward Beecher


Tuổi tác không bảo vệ bạn khỏi tình yêu. Nhưng tình yêu, đến mức độ nào đó, bảo vệ bạn khỏi tuổi tác.
- Anais Nin

Cuộc đời dạy chúng ta rằng yêu nhau không phải là nhìn nhau mà là nhìn ra bên ngoài theo cùng một hướng.
- Antoine de Saint-Exupery


Tình yêu không có khát khao, nhưng để thỏa mãn khát khao. Nhưng nếu bạn yêu và cần phải có khát khao, hãy để những điều sau là khát khao của bạn: tan chảy như một dòng suối róc rách ngân nga giai điệu của mình đến đêm; biết đến nỗi đau của quá nhiều dịu dàng; bị thương tổn bởi chính sự hiểu biết của bạn về tình yêu; và nhỏ máu một cách tự nguyện và vui vẻ.
- Kahlil Gibran, The Prophet


Những điều tốt nhất và đẹp nhất trên thế giới không thể được nhìn thấy hay sờ thấy mà phải được cảm nhận bằng trái tim.
-Helen Keller

Tình yêu không thống trị, nó nuôi dưỡng.
- Johann Wolfgang von Goethe

Tình yêu làm tâm hồn bạn bò ra khỏi nơi ẩn nấp.
- Zora Neale Hurston

Tình yêu là cuộc sống. Tất cả mọi thứ, mà tôi hiểu, tôi hiểu chỉ vì tôi yêu. Mọi thứ hiện hữu, mọi thứ tồn tại, chỉ vì tôi yêu.
- Leo Tolstoy


Tình yêu giống như thủy ngân trong tay. Hãy để mở bàn tay và tình yêu vẫn còn đó. Nấm chặt nó, và nó sẽ bay đi.
- Dorothy Parker

Tôi đã học được không phải lo lắng về tình yêu, nhưng để vinh danh tình yêu đến với mình bẳng cả trái tim.
- Alice Walker

Tôi yêu em mà không biết bằng cách nào, hoặc khi nào, hay từ đâu. Tôi yêu em chân thành, không phức tạp hay kiêu hãnh, vì vậy tôi yêu em vì tôi biết không có cách nào khác hơn thế này: nơi tôi không tồn tại em cũng không có mặt, ta gần gũi nhau tới mức bàn tay em trên ngực tôi là bàn tay tôi, và đôi mắt em khép lại khi tôi buồn ngủ.
- Pablo Neruda, "Love XVII sonnet"

No comments:

Post a Comment

your comment - ý kiến của bạn